zondag 3 september 2017

MOETEN en WILLEN en MOEILIJK en PROBEREN.......

MOETEN en WILLEN en MOEILIJK en PROBEREN......

Lieve en bijzondere eigenwijze Medelichtwezens,

Voortdurend hoor en lees ik: “Ja, ik weet het, ik MOET nog beter mijn best', maar ik vind het MOEILIJK, het is zo MOEILIJK om te laten gaan, om te geloven, om te vertrouwen, om niet te denken enzovoorts'!

Het lijkt wel een epidemie van MOETEN en WILLEN en MOEILIJK!

En toch lieve Lichtwezens, zijn deze woordjes van de illusie, meegenomen naar het NU omdat ze als een virus bezit van je hebben genomen.

Maar ik kan je gerust stellen, elk virus is te bestrijden met een simpel medicament, namelijk Onvoorwaardelijke Liefde.

Als je iets kan aanleren, kun je het ook afleren, zij mijn vader altijd. En ik weet, hoe gelijk hij heeft gehad, want ik vond het toen helemaal niet leuk. Maar het lukte me wel!

Als jij vind, dat je iets MOET, dan laat je geen enkele opening voor keuze, het MOET gewoon en meestal komt er dan achter aan, want ik WIL het, of ik heb geen andere keus want...........! Excuses, die horen bij de illusie.

Dat MOETEN en dat WILLEN zijn woordjes die jou alle energie wegnemen. En dan maar vaststellen, dat jij je zo moe voelt. MOEILIJK ook allemaal, hoor!

En ik PROBEER toch altijd zo mijn best te doen. Niemand kan daaraan twijfelen, alleen jij. Jij constateert het, dus jij bent degene die twijfelt, toch? Waarom twijfel je? Omdat PROBEREN, PROBEREN blijft.

En vervolgens zeg je tegen je kind: 'Kom, je MOET naar school'! Denk je dat het kind dan met plezier gaat? Je zou ook kunnen zeggen: Heerlijk schat, je mag weer naar school en als je dan straks thuis komt, gaan we gezellig …....! Denk je niet, dat het veel speelser, liefdevoller en positiever klinkt?

En het kind leert op die manier, dat positiviteit veel prettiger aanvoelt dan MOETEN.

Als jij naar je werk gaat dan vind jij dat je dat MOET, want je hebt het geld nodig. Ga je dan met veel plezier naar je werk? Nee, ik denk het niet. Ga bij jezelf te rade, waarom dat jij vind, dat je naar je werk MOET!

Het klinkt alsof je geen andere keus hebt, dat kan ook niet, door het woordje MOETEN. Ga eens tegen jezelf zeggen: 'Ik kies er NU voor naar mijn werk te gaan met veel plezier'! Dit is toepasbaar bij en op alles.

Schrap MOETEN en WILLEN en MOEILIJK en PROBEREN uit je woordenschat, want het is een keus, die je weer een stapje terug brengt bij jezelf.

Je 'denkgeest' doet zijn taak en 'denkt', je Hart heeft geen taak, maar is standvastig en kent geen MOETEN, WILLEN, MOEILIJK of PROBEREN.

Dit is in Eenheid een filmstukje uit mijn leven, voor ik voor mijn Hart koos en het is wat ik jullie allemaal toewens,


In Liefde, Martha

Geen opmerkingen:

Een reactie posten